Goede Voeding En Beweging Geven Jou De Sixpack Waar Je Van Droomt!

Wie heeft er geen moeite om de overtollige kilo’s eraf te krijgen en met een strakke buik over het strand te lopen? De meeste mannen beginnen we met sporten, maar vergeten om hierbij de juiste voeding te nemen. Alleen door een combinatie van de goede voeding en het trainen van de juiste spieren zal jij straks met een sixpack te bewonderen zijn!

Buikvet sixpack

Iedereen heeft een sixpack, alleen bij de meeste mensen zit deze verscholen onder een laag buikvet. Je kan een strak schema hebben om iedere dag te starten met een paar sit-ups, maar zolang dat buikvet ervoor hangt, zal niemand je strak getrainde buikje zien.

Daarom is het van belang niet alleen spier verstevigende oefeningen te doen, maar ook oefeningen die ervoor zorgen het overtollige vet rond de buik kwijt te raken. Alleen trainen van de buikspieren zal je buik alleen nog maar meer naar voren duwen!

Krachttraining en cardio

Een strakke buik zal je alleen krijgen door je krachttraining te combineren met cardio. Een goede oefening hiervoor is om een aantal keer per week de loopband of hometrainer te gebruiken zodat je de overtollige vetten verbrandt worden. Met behulp van cardio kan je je eigen schema gebruiken, deze rustig uitbouwen tot je je gewenste resultaat bereikt.

Cardio is een goede start, maar je zal deze moeten gaan combineren met krachttraining om die ultieme sixpack te krijgen. Een aantal bekende buikspieroefeningen zijn o.a de crunch, leg raises en twist met stok. Let hierbij vooral op dat je niet te voortvarend van start gaat. Hier geldt ook weer dat een goede opbouw van het aantal oefeningen van belang is voor het beste resultaat.

Let op je voeding

Als je rekening houdt met je voeding zal je nog eerder de sixpack krijgen waarvan je zo vaak droomt. Belangrijk is om dagelijks genoeg proteïne, goede vetten en (goede) koolhydraten binnen te krijgen. Bij goede voeding is het vooral noodzakelijk om suiker- en vetvrije voeding te vermijden. Producten met veel vet en suiker zorgen ervoor dat je vetlaag rond je buik aandikt en daar zit je nou net niet op te wachten!

Voor meer informatie over training en voeding, kijk op www.droogtrainen.com.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on RedditShare on StumbleUponShare on Tumblr
Copyright © 2017 POMPOENDORP.NL